کلانتران مرزی قصرشیرین و سلیمانیه عراق با یکدیگر دیدار کردند
محل تبلیغات شما


ورود اعضا


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشي رمز عبور؟

عضويت سريع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود




میزان رضایتمندی شما از مطالب سایت:





تبليغات
محل تبلیغات شما

به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی فرمانداری قصرشیرین روز جمعه گزارش داد؛ مرزبان درجه یک و فرمانده هنگ مرزی قصرشیرین در این دیدار که پنجشنبه شب در سلیمانیه عراق صورت گرفت، مورد استقبال رسمی مرزبان این شهر قرار گرفت. 

سرهنگ پاسدار 'رسول پرندین' به همراه جمعی از معاونان و مرزبانان شهرستان قصرشیرین پس از انجام تشریفات نظامی و مراسم استقبال از سوی مرزبان سلیمانیه وارد این شهر شدند. 

فرمانده هنگ مرزی قصرشیرین، هدف از دیدار با فرمانده مرزبانی سلیمانیه را در راستای برگزاری نشست های فصلی کلانتران مرزی دو کشور ایران و عراق اعلام کرد. 

سرهنگ پاسدار رسول پرندین افزود: با مساعدت و همکاری مرزبان سلیمانیه مسایل جزیی را مرتفع خواهیم کرد ضمن اینکه هم اینک مشکل خاصی در زمینه امنیت مرزها نداریم. 

وی در این نشست در خصوص حل و فصل مشکلات مرزی که بیشتر در باره تردد اتباع دو طرف در مرز رسمی پرویزخان است با طرف عراقی بحث و گفت و گو کرد. 

پرندین در این دیدار بر حسن همکاری بیشتر دو طرف و تداوم این نشست ها تاکید کرد و اظهار داشت: اقدامات امنیتی بیشتری برای تانکرهای سوخت رسان و کنترل بر تردد این تانکرها باید صورت گیرد. 

وی در ادامه این نشست بر لزوم رفع مشکلات مرزی از جمله جلوگیری از ورود و خروج کالای غیرمجاز، مشکل تانکرهای سوخت رسان، جلوگیری از قاچاق سلاح و مشروبات الکلی، جلوگیری از برخورد نامناسب با اتباع ایرانی، مشکلات تردد اتباع، تسهیل در کار مبادلات مرزی و تحکیم روابط دو طرف تاکید کرد. 

فرمانده مرزبانی استان سلیمانیه عراق نیز در این نشست گفت: با دعوت از همتای خود برای تبادل اطلاعات و بررسی مشکلات مرزی هر سه ماه یکبار دیدار داریم تا بتوانیم هرچه بهتر مرزهای دو طرف را کنترل کنیم. 

سرتیپ 'فخرالدین عبدالله' با تقدیر از تلاش ها و کمک های جمهوری اسلامی از ملت کردستان عراق افزود: ما با جمهوری اسلامی ایران بویژه شهرستان مرزی قصرشیرین اشتراکات مذهبی، قومی و فرهنگی زیادی داریم و می طلبد هرچه بهتر برای حراست از مرزهایمان همکاری داشته باشیم. 

وی تصریح کرد: دو طرف باید از مرزها در زمینه مقابله با هرگونه اقدامی که امنیت منطقه را بر هم می زند، حراست و کنترل بیشتری داشته باشند. 

وی اظهار کرد: ما باید به هر طریقی خود را برای مقابله با اقدامات امنیتی و یا هر گروه تروریستی دیگری که بخواهد امنیت مرزها را برهم بزند، آماده کنیم. 

وی گفت: هم اکنون هیچ مشکل امنیتی در مرزهای اقلیم کردستان عراق با ایران در حوزه شهرستان قصرشیرین وجود ندارد.

در پایان این دیدار تفاهم شد که براساس تفاهمنامه ها و پروتکل های فی مابین، از تردد و ورود هیات های سیاسی و تجاری که بدون گذرنامه از مرز پرویزخان تردد می کنند در صورت همراه نبودن مرزبان درجه یک، جلوگیری شود. 

همچنین پیگیری مسایل و مشکلات رانندگان تانکرهای سوخت رسانی ایرانی در کردستان عراق از سوی مرزبان قصرشیرین ازدیگر موارد مطرح شده در این نشست بود. 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


RSS

Powered By
loxblog.Com